Autor

Autor

Nu sunt vreun angajat cfr si nici vreun nostalgic care a trait pe langa vreo linie ingusta . Lucrez intr-un domeniu total opus si aceasta pasiune fata de trenuri am mostenit-o din copilarie, fara a avea pe cineva cunoscut in domeniu .Tot ce incerc prin acest site este sa adun la un loc cat mai multe informatii despre ceea ce a fost si inca mai exista - partial - din liniile ferate inguste din judetul Mures . Pasiunea si interesul fata de soarta acestui fost mijloc de transport, care se afla in coma profunda de peste 10 ani, stau la baza formarii acestui site . Probabil ca cei care vor vizita acest site sunt persoane care au o pasiune comuna sau care doresc sa afle noutati despre ceea ce candva era un mijloc de transport important in judetul Mures .

Tinand cont ca nu lucrez nici in CFR si nici nu sunt un IT-ist de profesie imi cer scuze daca unele aspecte sunt neclare sau incorecte si accept orice completare sau corectare pe email mocanitamureseana@gmail.com .
Aici gasiti cateva forumuri din tara unde se discuta aspecte legate de mocanita mureseana
DSC00228.JPG

Caile Ferate Inguste Muresene

Mocanita de la Band

Pentru cei care credeau (ca mine) ca sansele cele mai mari ca un lucru sa dispara sunt la oras, trebuie sa le marturisesc ca lucrurile stau altfel cand vine vorba de cale ferata, mai ales daca pe acea cale nu se mai circula de ani buni .

Am vizitat recent linia ce lega Bandul de oras. Dupa lipsa liniei pe parcursul traseului din Tirgu Mures, intreruperea de la punctul de intersectare cu linia nomala, lucrurile par sa intre in normal . Starea liniei, a garilor pare chiar ingrijita (cel putin inca mai exista) . Asta pana ajungi la urcarea spre dealul Bandului unde practic incepe dezastrul . Linia este total lipsita de prinderile de traverse si este efectiv aruncata de o parte si de alta a traverselor - exact ca si cum ar fi pregatita sa fie ridicata . Problema este ca situatia este aceeasi de la inceputul dealului si pana la coborarea in Band . Deci vorbim de o distanta de peste 2 km in care linia fie exista dar este dezmembrata, fie lipseste - cea mai lunga portiune unde linia deja nu mai exista o estimez la vreo 200 m .

Totul reintra in normalitate pe masura ce inaintam spre gara, unde am gasit cu mirare la ultima trecere la nivel cu un drum, chiar si o bariera functionala . Aici liniile sunt la locul lor, gara este ingrijita, cladirile si anexele din jurul garii sunt intacte. Am batut la pas gara pana la bifurcatia liniei in directiile Lechinta si Mihesul de Campie si am avut senzatia ca in gara din Band ar putea ajunge oricand un tren, dar nu dinspre Tirgu Mures . 04.04.2010
DSC00249.JPG
Recieve news about this website directly to your mailbox
Scrieţi codul de control "6862"
Informatia naste interesul . Interesul naste proiecte .
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one